TidligereForslag

Love for DMF Øst
Dansk Musiker Forbunds Østsjællands Afdeling

Vedtægter for
MusikerNet

Punkt 1.
Afdelingens fulde navn er Dansk Musiker Forbunds Østsjællands Afdeling.
Afdelingens korte navn er DMF Øst.
Alle, der arbejder professionelt med musik og lyd i bredeste forstand, kan optages som medlemmer.
Afdelingens geografiske område dækker Køge, Stevns, Faxe, Ringsted og Solrød kommuner.
Afdelingen har til formål at virke til fremme af de særlige interesser, der knytter sig til udøvelse af medlemmernes hverv inden for området.
Punkt 1: Navn og formål
Foreningens navn er MusikerNet.
Foreningen har til formål at fremme medlemmernes interesser.
Punkt 2.
Afdelingens regnskabsår løber fra 1. januar til 31. december.
Afdelingens midler indsættes i et pengeinstitut.
Afdelingen forpligtes overfor tredjemand ved underskrift af lederen i forbindelse med to bestyrelses­medlemmer.
Punkt 2: Regnskab
Foreningens regnskabsår løber fra 1. januar til 31. december.
Kontingentet betales årligt inden 1. maj til foreningens bankkonto.
Foreningens midler indsættes i et pengeinstitut.
Foreningen tegnes af formand eller kasserer.
For foreningens forpligtelser over for tredjemand hæfter foreningen kun med sin formue.
  Punkt 3: Medlemmer
Alle musikere kan optages som medlemmer.
Ind- og udmeldelse skal ske via foreningens hjemmeside.
Der betales fuldt årskontingent ved indmeldelse, og delkontingent refunderes ikke ved udmeldelse.
Sker fornyelse af kontingentet ikke, betragtes dette som en udmeldelse, og medlemskabet bliver slettet.
Punkt 3.
Afdelingens bestyrelse består af en leder, en kasserer og et antal bestyrelses­medlemmer, der vælges blandt afdelingens medlemmer på den ordinære generalforsamling.
Lederen vælges for 2 år ad gangen i ulige år, kassereren vælges for 2 år ad gangen i lige år.
Bestyrelses­medlemmerne vælges for 2 år ad gangen således, at der hvert år afgår halvdelen.
Bestyrelses­medlemmer, der har forfald ved bestyrelsesmøder, skal melde afbud til lederen med dags varsel.
Bestyrelsen vælger en stedfortræder for lederen til at varetage dennes hverv i tilfælde af forfald.
Leder og stedfortræder vælger selv hvordan de tituleres.
Bestyrelsesmøde indkaldes af lederen efter dennes nærmere bestemmelse eller på begæring af mindst 2 bestyrelses­medlemmer.
Bestyrelsesmøder kan afholdes fysisk og/eller digitalt.
Lederen leder møderne, i dennes forfald dennes stedfortræder.
Bestyrelsen er beslutningsdygtig, når mindst 3 medlemmer er mødt.
Alle beslutninger i bestyrelsen tages ved afstemning med simpel stemmeflerhed.
I tilfælde af stemmelighed gør lederens, i dennes forfald dennes stedfortræder, stemme udslaget.
Bestyrelsesarbejdet er ulønnet.
Foreningen tegnes af leder eller kasserer.
Punkt 4: Bestyrelsen
Foreningens bestyrelse består af en formand, en kasserer og et af generalforsamlingen bestemt antal øvrige bestyrelses­medlemmer, der vælges af og blandt foreningens stemmeberettigede medlemmer på den ordinære generalforsamling.
Ved skriftlig afstemning om bestyrelsesposter kræves flertal af de afgivne stemmer for at være valgt.
Formanden vælges for 2 år ad gangen i ulige år, kassereren vælges for 2 år ad gangen i lige år.
Bestyrelses­medlemmerne vælges for 2 år ad gangen således, at der hvert år afgår halvdelen.
Bestyrelsen vælger en næstformand til at varetage formandens hverv i tilfælde af forfald.
Bestyrelsesmøde indkaldes af formanden efter dennes nærmere bestemmelse eller på begæring af mindst 2 bestyrelses­medlemmer.
Bestyrelsesmøder kan afholdes fysisk og/eller digitalt.
Bestyrelsen er beslutningsdygtig, når mindst 3 medlemmer er mødt.
Alle beslutninger i bestyrelsen træffes ved simpelt flertal.
I tilfælde af stemmelighed gør formandens, i dennes forfald næstformandens, stemme udslaget.
Bestyrelsesarbejdet er ulønnet.
Punkt 4.
Til at udføre tilsyn med afdelingens kasse og bogføring samt forvaltning af dens formue og revision af dens årsregnskab, vælges på den ordinære generalforsamling 2 revisorer for 2 år ad gangen således, at der hvert år skiftevis afgår én revisor.
De kan til enhver tid forlange sig bøgerne og kassen forevist.
Ved revision af årsregnskabet med tilhørende bøger og bilag sikrer revisorerne sig tilstedeværelsen af afdelingens kapital og værdipapirer, gør deres kritiske bemærkninger til den stedfundne administration og indstiller til generalforsamlingen, om regnskabet kan godkendes.
Punkt 5: Revision
Til at udføre tilsyn med foreningens kasse og bogføring samt forvaltning af dens formue og revision af dens årsregnskab, vælges på den ordinære generalforsamling 2 revisorer for 2 år ad gangen således, at der hvert år skiftevis afgår én revisor.
De kan til enhver tid forlange sig bøgerne og kassen forevist.
Ved revision af årsregnskabet med tilhørende bøger og bilag sikrer revisorerne sig tilstedeværelsen af foreningens kapital og værdipapirer, gør deres kritiske bemærkninger til den stedfundne administration og indstiller til generalforsamlingen, om regnskabet kan godkendes.
Punkt 5.
Afdelingen holder ordinær generalforsamling i januar kvartal hvert år.
Generalforsamlinger kan afholdes fysisk og/eller digitalt.
Punkt 6: Generalforsamlinger
Foreningen holder ordinær generalforsamling i januar kvartal hvert år.
Generalforsamlinger kan afholdes fysisk og/eller digitalt.
Generalforsamlingen har den øverste myndighed i alle foreningens anliggender.
Punkt 6.
Ekstraordinært kan en generalforsamling indkaldes, når bestyrelsen beslutter det, eller når mindst 25 % af medlemmerne skriftligt forlanger det, med angivelse af dagsorden og formulerede forslag til behandling.
Bestyrelsen er da forpligtet til at indkalde generalforsamlingen til afholdelse senest 3 uger efter begæringens modtagelse.
Punkt 7: Ekstraordinær generalforsamling
Ekstraordinært kan en generalforsamling indkaldes, når bestyrelsen beslutter det, eller når mindst 25 % af medlemmerne skriftligt forlanger det, med angivelse af dagsorden og formulerede forslag til behandling.
Bestyrelsen er da forpligtet til at indkalde generalforsamlingen til afholdelse senest 3 uger efter begæringens modtagelse.
Punkt 7.
Indkaldelse til ordinær generalforsamling sker af lederen pr. e-mail og via forbundets kommunikationskanaler.
Indkaldelse skal være medlemmerne i hænde senest 14 dage før generalforsamlingens afholdelse og skal indeholde dagsordenen for generalforsamlingen.
Punkt 8: Indkaldelse til generalforsamling
Indkaldelse til generalforsamling sker af formanden pr. e-mail.
Indkaldelse skal være medlemmerne i hænde senest 14 dage før generalforsamlingens afholdelse og skal indeholde dagsordenen for generalforsamlingen.
Punkt 8.
Generalforsamlingen ledes af en dirigent, som vælges af generalforsamlingen.
Punkt 9: Dirigent
Generalforsamlingen ledes af en dirigent, som vælges af generalforsamlingen.
Punkt 9.
Generalforsamlingen har den øverste myndighed i alle afdelingens anliggender.
Afgørelser sker i almindelighed ved håndsoprækning med simpel stemmeflerhed.
Skriftlig afstemning skal ske, når dirigenten eller mindst 1 tilstedeværende medlem begærer det.
Til vedtagelse af lovændringer kræves en majoritet på 2/3 af de afgivne stemmer samt efterfølgende indsendelse til Dansk Musiker Forbund .
Punkt 10: Stemmer
Stemmeret på generalforsamlingen har medlemmmer, der rettidigt har betalt kontingent og har været medlem af foreningen mindst 12 måneder før datoen for generalforsamlingen.
Der kan ikke stemmes ved fuldmagt.
Afgørelser sker i almindelighed med håndsoprækning ved simpelt flertal.
Skriftlig afstemning skal ske, når dirigenten eller mindst ét tilstedeværende medlem begærer det.
Til vedtagelse af vedtægtsændringer kræves en majoritet på 2/3 af de afgivne stemmer.
Punkt 10.
Forslag, der ønskes behandlet på ordinær generalforsamling, skal indsendes til bestyrelsen senest 7 dage før generalforsamlingen.
Punkt 11: Forslag
Forslag, der ønskes behandlet på ordinær generalforsamling, skal indsendes til bestyrelsen senest 7 dage før generalforsamlingen, og af bestyrelsen udsendes til medlemmerne og/eller gøres tilgængelig på hjemmesiden senest 4 dage før generalforsamlingen.
Punkt 11.
På den ordinære generalforsamling skal dagsordenen indeholde:
1: Valg af dirigent
2: Godkendelse af dagsorden
3: Beretning om afdelingens virksomhed i det forløbne år
4: Godkendelse af regnskabet
5: Indkomne forslag
6: Fremtidig virksomhed
7: Godkendelse af budget for dette år
8: Fastsættelse af kontingent
9: Evt. valg af leder
10: Evt. valg af kasserer
11: Valg af bestyrelse
12: Valg af revisor
13: Forslag til årsmødet
14: Valg af delegerede til årsmødet
15: Eventuelt
Punkt 12: Dagsorden ordinær generalforsamling
Dagsordenen skal indeholde:
1: Valg af dirigent
2: Valg af referent
3: Godkendelse af dagsorden
4: Beretning om foreningens virksomhed i det forløbne år
5: Godkendelse af regnskabet
6: Indkomne forslag
7: Fremtidig virksomhed
8: Godkendelse af budget for dette år
9: Fastsættelse af kontingent
10: Valg af formand i ulige år
11: Valg af kasserer i lige år
12: Valg af antal øvrige bestyrelses­medlemmer
13: Valg af øvrige bestyrelses­medlemmer
14: Valg af revisor
15: Eventuelt
Punkt 12.
Det påhviler afdelingen med 4 ugers (dog 3 uger ved en ekstraordinær generalforsamling) varsel at give Dansk Musiker Forbund meddelelse om afholdelse af generalforsamling, og inden 14 dage efter dennes afholdelse til forbundet at indsende punktreferat heraf til offentliggørelse via forbundets kommunikationskanaler, samt revideret, godkendt årsregnskab og afdelingens love.
 
Punkt 13.
Afdelingen kan opløses ved sammenlægning med en anden af Dansk Musiker Forbunds afdelinger, hvis der er fremsat forslag herom til vedtagelse både på en ordinær generalforsamling og en til formålet indkaldt efterfølgende ekstraordinær generalforsamling.
Beslutning om opløsning kræver, at mindst 5/6 af de på generalforsamlingerne repræsenterede stemmer afgives for forslaget.
Afdelingens formue overføres da til den fortsættende afdeling.
Punkt 13; Opløsning
Foreningen kan opløses, hvis der er fremsat forslag herom til vedtagelse på en til formålet indkaldt ekstraordinær generalforsamling.
Beslutning om opløsning kræver, at mindst 5/6 af de på generalforsamlingerne repræsenterede stemmer afgives for forslaget.
Den afsluttende generalforsamling beslutter formuens anvendelse.
Stiftet den 5. juli 1911.
Således vedtaget på generalforsamlingen den 12. marts 2001, og revideret på generalforsamlingerne den 15. marts 2004, den 21. marts 2012, den 14. februar 2021 og den 6. februar 2022.
Stiftet den 5. juli 1911.
Således vedtaget på generalforsamlingen den 12. marts 2001, og revideret på generalforsamlingerne den 15. marts 2004, den 21. marts 2012, den 14. februar 2021, den 6. februar 2022 og den 5. november 2024